Aandacht. Echte aandacht voor je medewerkers
Niet die smoothie bar, zitzakken of tafeltennistafel maken het verschil maar jij maakt het verschil. Echte aandacht voor je medewerkers is vaak veel goedkoper dan al die materiële zaken bij elkaar, maar levert je vele malen meer waarde en waardering op.

Een simpele vraag met een enorme impact
"Hoe gaat het met je?" is een enorm simpele vraag. Echt waar! Probeer hem maar eens uit te spreken. Toch wordt die vraag op de werkvloer veel te weinig gesteld. Zeker door leidinggevende.
Dat is jammer want met deze simpele vraag zal de betrokkenheid van medewerkers enorm groeien. Mits de vraag met aandacht gesteld wordt natuurlijk. Dat laatste is de kern van betrokken medewerkers: aandacht.
Van betrokkenheid naar leiderschap
Betrokken medewerkers zullen meer leiderschap gaan tonen. Ze voelen zich verantwoordelijk voor de organisatie en wat daar gebeurt. Dit maakt medewerkers meer zelfredzaam en gericht op het oplossen van uitdagingen. Wanneer dingen goed gaan zal een gevoel van trots ontstaan. Wanneer dingen niet goed gaan zal de wil ontstaan om dit op te lossen. Dit zorgt weer voor trots en uiteindelijk meer betrokkenheid.
Zelfsturende medewerkers zijn tevreden medewerkers
Autonomie, het sleutelwoord voor tevreden medewerkers. Daar hoeft geen tafeltennistafel aan te pas te komen. Medewerkers betrokken maken, vertrouwen geven, zekerheid geven en duidelijkheid geven is de basis voor tevredenheid.
Dat geeft jou als leidinggevende een medewerker die net een stapje verder gaat. Die op vrijdagmiddag de telefoon om 5 voor 5 nog wel opneemt. Dat maakt het verschil tussen een goede organisatie en een geweldige organisatie. Een organisatie waar medewerkers graag voor werken en klanten graag gebruik van maken.
We maken het niet moeilijker dan het is
Laat hier jouw telefoonnummer achter en we bellen je zo spoedig mogelijk terug!